top of page
תיכון אורים - אפשר ללמוד אחרת!
אנו מחפשים אתכם ואתכן, נערים ונערות, שרוצים חוויית תיכון משמעותית. שיודעים שלצד תעודת בגרות חשוב לא פחות גם ללמוד על עצמי ועל העולם. אתם ואתן, שמעניין אתכם להתנסות ביצירה ובעשייה אמנותית. שחשוב לכם לפתח תודעה אקולוגית. שאינן נרתעות מהמילים אזרחות, חברה ופוליטיקה. אתן ואתם, שמעוניינים ללמוד דרך עשייה בעולם!
אם פילוסופיה חשובה לך לא פחות ממתמטיקה, אם לשיר, לפסל, לשחק ולצייר מעניין אותך לא פחות מלשון ומתנ"ך, ואם לדעתך אפשר ללמוד גם היסטוריה ואנגלית בדרך מהנה – יש סיכוי שמקומך אתנו!
בתיכון אורים ישנן שלוש הרחבות של 5 יח"ל לבגרות – מדעי המחשב, מחשבת ישראל ותאטרון!
תיכון אורים
מסיק
משחק
תיכון אורים
1/13
תיכון אורים הוא תיכון אנתרופוסופי (הפועל בגישת חינוך ולדורף) המדגיש חינוך אנושי, רב תחומי ומתקדם.
תכנית הלימודים משלבת בין תכנים ועקרונות של חינוך ולדורף לבין הוראה לבגרות מלאה ברמה גבוהה.
בגרויות ומגמות
התלמידים לומדים לקראת תעודת בגרות מלאה ברמה גבוהה.
תעודת הבגרות מתבססת על מקצועות החובה: כולם לומדים אנגלית 5 יח”ל, מתמטיקה 3/4/5 יח”ל ו-5 יח”ל באחת המגמות.
המגמות המורחבות נלמדות בכיתות י'-יב'.
מחשבים – שפות ותכנות. תאטרון – הפקות, היסטוריה, תאוריה. מחשבת ישראל - הגות ופילוסופיה.
התיכון ממוקם בכפר הירוק – הריאה הירוקה שבין תל אביב לערי השרון.
חינוך ולדורף הוא נגזרת של הפילוסופיה האנתרופוסופית של רודולף שטיינר, המציבה כמטרה ראשונה במעלה את התפתחות האדם כישות הוליסטית. חינוך ולדורף בשנות התיכון מציע לימודים ברמה גבוהה לבגרויות אך זאת לצד חינוך ופיתוח ההיבטים הרגשיים והאיכויות האנושיות של כל נערה ונער כאינדיווידואלים. הפקות תאטרון כיתתיות, פרויקטים מוזיקליים, יצירה אמנותית בסדנאות ובכיתות אומן, מעגלי הקשבה ומסעות למרחבי הטבע - כל אלה יהיו חלק בלתי נפרד ומהותי מחיי היום יום בתיכון.
מי אנחנו? אנו קבוצה של אנשי חינוך בעלי הכשרה אנתרופוסופית והכשרה של משרד החינוך, המאמינות ומאמינים שסביבה תומכת ואישית בגיל ההתבגרות משמעותית ביותר במסגרת תהליך התחנכותי שעובר כל אדם וחיונית לחייו הבוגרים. כפי שפירטנו בחזון החינוכי של התיכון, אנו מאמינים שתפקיד בית הספר הוא בראש ובראשונה לאפשר לנערות ולנערים להתחנך ולצמוח כבני אדם חושבים ורגישים; מטרה המשתרעת כמובן מעבר ללמידה למבחני הבגרות, החשובים בפני עצמם.
אנו צוות המורים/ות מאמינים בפוטנציאל של דרך החינוך האנתרופוסופית להעניק כיוון נכון, אנושי, מקצועי ומעמיק לחייהם של נערים ונערות בגיל התיכון.
bottom of page